Sabtu, 4 Disember 2010

Matruh Itu Nama Tempat

Waktu cuti raya haji dulu gua tak dapat pergi tempat bernama Matruh ni atas beberapa sebab musabab yang gua rasa masuk akal.Tapi ada membe gua yang dah buat tapak dulu dekat tempat ni.Jadi gua mintak jasa baik beliau untuk gua masukkan gambar yang beliau snap dekat sana.Semua gambar ni beliau yang snap,kalau gua snap lagi haru kot.
Se"bundle" terima kasih buat Aini. 
Cicit Tsunami datang
Mungkinkah Firaun dujane tido situ
 Ada pulak anasir-anasir luar dalam gambar ni
Letih gua nak masukkan caption
Gua nak bina negara kat atas sane
Gua berazam nak buat kuak lentang sampai tengah
Gua fikir berkali-kali  kalo nak tangkap gambar dekat curam ni
Cicit Tsunami tak abes-abes nak masuk dalam gambar
Gua ingat boleh nampak sepanyol
Membe gua nak tangkap ikan area sini-Kejadah ape,batu saje-

Gua masukkan sikit info pasal tempat ni~
Nama:Mersa Matruh,Mesir
Lokasi:240km barat Alexandria(tempat gua)
Nama tempat ni waktu zaman kita tak wujud:Amunia,Paraitoinion dan Paraetonium
Sejarah:Hanya kampung nelayan waktu zaman mesir purba dan Alexander.Zaman Rome,jadi pelabuhan entrepot sebelum hancur sebab British durjane menyerang.

Gua tergoda hanya dengan gambar~


p/s:gua takde duit nak pergi Sepanyol,setakat sini boleh la.Tolong click iklan gua,boleh sapot pergi sepanyol. 

5 ulasan:

lil caliph berkata...

maaaakkkk CANTIK GILAAAAA
subhanallahhhh

amira berkata...

save duit aku.. tak yah spend banyak2 duit nak tengok Matruh.

chuu berkata...

canteknye., sjuk je mate tengok :)

rin0x_adz berkata...

agak2 leh terapung tak kat air tu?hehehehe

mikail han berkata...

hanye yang mempunyai tabung oxigen lebih lam badan no hal la kot,tp yg stadardpunye kne berusaha lebih gigih untuk trapung:D