Selasa, 7 Disember 2010

Gua Rasa Nak Bagi Ceramah Dan Penendang

Gua rasa nak bagi ceramah~

Tahun baru islam baru saja masuk.Orang ramai berpusu-pusu perbaharui niat.Mereka yang dahulunya perangai macam lahanat,nak berubah kepada kurang lahanat,yang memang perangai kurang lahanat nak berubah kepada yang takde langsung perkataan lahanat.
Tapi gua pelik,bila seorang membe gua terbalik.Masuk-masuk tahun baru ni,perangai dia yang dulu gua boleh kategorikan haram untuk perkataan lahanat,semakin mendesak gua untuk letak lahanat.Apa kejadahnya semua ni.Orang ramai berlumba-lumba untuk keluar daripada kepompong "lahanat",lu merayu-rayu nak dapatkan pangkat lahanat pulak.
Gua rasa takde selera nak letak lahanat lagi sebelum ni,tapi bila peristiwa kejut suboh tadi:

Gua:Bangun suboh sayang,tahun baru dah masuk jom berubah sama-sama.Bangun la suboh sayang!
Membe lahanat:Apa lagi sial.Jangan kacau aku tido.Aku balik lambat semalam.Dah la kejut macam bab!.


Sedangkan Rasulullah mendoakan kita untuk mendapat keberkatan awal pagi dan ada hadith yang diriwayatkan Abu Hurairah:"Rasulullah SAW berkata: 'Agama itu mudah, dan sesiapa yang memberatkankan dirinya dalam beragama tak akan dapat meneruskannya dengan cara sebegitu. Jadi janganlah kalian melampau, tetapi cubalah menjadi sesempurna yang mungkin dan terimalah berita baik bahawa kalian akan diberi ganjaran; dan dapatkan kekuatan dengan beribadah pada waktu PAGI dan malam."
(Bukhari)
Untuk Link:http://www.iluvislam.com/v1/forum/viewthread.php?forum_id=47&thread_id=436

Gua takde la belajar agama sampai selamat masuk neraka,tapi sekurangnya gua tahu perangai macam lahanat nanti masuk neraka.

"Lu enjoy keluar malam,balik pukul 1-2 pagi,kemudian memekak dalam rumah gua,ganggu gua nak mimpi tak macam lahanat"

Gua rasa nak bagi penendang~

p/s:gua tak marah,tapi gua makin sayang dekat lu la brotha.

1 ulasan:

lilcaliph berkata...

doakanlah dia.
i think the problem with most of the guys is that they are too synonim with the usage of rude languages.

sial la. bangang la. bab! la. ape lagi eh?

memang terbakar telinga, berdarah mata, dan bengkak hati la kalau berlaku depan mata.