Sabtu, 18 September 2010

Alahai Bibo Lu Bahgie Sekarang

Entri kali ni aku nak cite sikit pasal makhluk bername Bibo.Jangan main-main dengan Bibo,name memang cute tapi penyangak junior paling kenteng la kat sekolah die.Perangai die sikit lagi nak same makam dengan setan.Kalau ikut hierarki keluarge die mule dari moyang sampai la ke brader jual ikan kelisa dekat area Bukit Merah,sape yang yang tak pening dengan perangai die.Bile dengar je name Bibo,riuh dari hujung kampung sampai la ke mak cik joyah jande sbela rumah die nak mintak bace yasin buat pendinding keramat.

 aku describe sikit budak Bibo ni punye stail.
  • Rambut belah tepi tapi ade tobek tengah.
  • Pegi sekolah pakai beg subasekarew design ade paku-paku.
  • Bile terserempak memane die suke tego orang."Dah makan belom?Bibo nak belanje"
  • Ternak siput babi dalam beg sekolah.Kadang-kadang katak puru pon wujud jugak dalam beg die.
  • Pakai lencane sekolah dekat poket belah kanan kiri.
  • Selalu pakai pensil pilot shaker.Lawan shaking dengan konco-konco. 

Bibo pulak memang hati kentel.Orang kutuk,carut-marut,sumpah-seranah die dengan muke sardin busuk kate "Gua jenis kentel bukan hati cokelat"."Takat siput tepi jalan gua boleh kuis gune kelinking je la"-ayat keramat Bibo.Memang nampak die macam budak terkejal.Tapi dalam hati Bibo sebenarnye tetap ade taman.Mule-mule aku memang tak sangke gile budak camni pon boleh bine taman dalam hati die.Kalau ade pon tak subor la.Sumenye sebab Jijah anak Sameon semput la.Hidayah dari 7 petale langit mudah jugak la masok lam hati Bibo.

"Hari ni gua nak suruh Jijah jawab soklan Cikgu Suleman la.Biar die rase udare budak-budak pro punye soalan"-kate Bibo

Mule-mule Jijah taknak jawab sebab sebok buat laporan.Yela,Pen.Ketue.Mawas mane yang tak sibuk.Kejap-kejap kene keluar kelas cikgu mintak laporan.Tapi lepas tengok Bibo tarik muke die buat jek la.

"Saye buat tapi awak jangan marah kalo salah yee.Saye kene cepat ni."-kate Jijah

Jijah jawab soalan australian math tu dengan jiwe bahgie jek.Start dari situ la Bibo mule usha Jijah ni macam srikandi.Sape pon perasaan Bibo mule berubah.Samad yang duk kelas lain pon boleh perasaan,aku yang duduk sebelah die lagi la.Hari-hari pulak die suroh aku karang ayat sempah untuk Jijah.Tapi aku sanggup asal die tak jadi macam dulu suda la.

Sampai sekarang Bibo dengan Jijah bahgie.Dekat 6 tahun jugak la dorang boleh bertahan.Aku sies gembire bile tengok dorang bahgie.Bibo,Jijah aku harap korang bahgie la sampai bile-bile.
Sedey aku tengok Bibo camni dulu

****

Maklumat Tambahan:
  • Cite aku ni sies realiti.Cume ade sikit aku top up la takut tuan punye badan bising.
  • Aku suke kau jugak la Jijah.
  • Bibo,kau kene pegi uma wak kojeng mintak maaf sebab curi ps2 anak die dulu.Aku ingat lagi. 
  • Cikgu Suleman mintak pulangkan kunci kete die.
  • Belajar dekat perantauan memang serabot sikit.Tapi korang kene menten kentel la.
  • Rumah sewa aku kat area korang jugak tapi haram nak datang bertandang.Aku sentap.

Tiada ulasan: