Sabtu, 2 April 2011

Bulan pose,cuti

Bulan pose tahun lepas,seperti kebiasaannya setiap petang gua dan famili gua akan ke bazaar ramadhan berdekatan dengan kawasan perumahan gua.bagi gua.membeli sedikit juadah di bazaar ramadhan ni dapat membantu meringankan bebanan parent gua memandangkan keduanya berkerjaya bahkan pulang ke rumah hampir waktu berbuke.



Hari itu,selepas membeli kesemua juadah untuk berbuka,gua tergerak hati untuk melalui tangga untuk tingkat memakir kereta dan bukannya elevator seperti kebiasaannya.maklumlah tangga itu agak tersorok daripada pandangan orang ramai kerana tempatnya di hujung sudut bangunan ini.orang ramai pula lebih suka menggunakan elevator kerana mudah dan jimat tenaga.lebih-lebih lagi waktu bulan pose.



Tangga untuk tingkat pertama tiada orang langsung.begitu juga tangga untuk ke tingkat kedua.

Berlainan tangga yang ketiga....

Gua naik ke tingkat tiga dengan lelah.tiba-tiba gua terdengar suara makwe sedang berborak di penghujung tingkat tiga.gua terdiam.buat-buat selamba.kontrol macho hensem sambil menjinjit juadah yang gua beli tadi.


cantekkan??
Jelas gua nampak 2 orang makwe sedang berborak sakan sambil menyurgakan diri dengan karipap gerai pak long selamat dekat bazaar tadi.gua faham serta jelas,makwe-makwe cun begini memang “dating bulannye” bulan pose.leka berborak plus layan dengan kesedapan serta keseksian karipap itu,dorang tak sedar gua sedang tercatuk.secara tiba-tiba,dorang campak karipap itu ke lantai,gua terpana.sedih dengan kekejaman terhadap karipap.


Gua positif,makwe ni terkejut dengan kehadiran makhluk hensem sampai tercampak karipap tadi.

Makwe: assalamualaikum abang.

Gua: err..

Makwe: banyak beli makanan ye abang.

Gua: err,aah makanan banyak.kat rumah ramai orang nak makan buka nanti.

Air muke makwe tersebut berubah,

Makwe: maaf bang,kami tak pose.Kami...

Kata makwe tersebut secara tiba-tiba.tanpa menunggu ayat terakhir di lengkapkan.gua terus belah kearah kereta gua tanpa memandang makwe tersebut.

*jangan nak cerita lu datang bulan dengan selamba ayam depan gua.gua yang tade pengalaman pun malu nak sebut.dah la tak kenal langsung.

p/s:klo tak pose makan rilek-rilek suda,kesian dekat karipap tu.


malulah i..


5 ulasan:

cik chopu berkata...

haha. malu oh malu bagi pihak dia. dulu ada member lagi dasyat, terbawak air sirap pegi sekolah. memang kena bahan.

mar yanie berkata...

asal citer pasal bulan pose plak ni?? tgh mood ganti pose or teringat kat awek tu? hahahaha

Silpar jepon berkata...

haha,ayat lu buat gua segan..tibe-tibe rase nak cite waktu bulan pose nak wat cane;p

Nobita Sensei berkata...

sentap mak nookkk.

Faaizz d. Zul berkata...

"malulah i" <-- gile decent guy lah kau.

kkejaman ke atas karipap. lol.
aku pnggil karipap tu epok-epok. itu nama melayu dia sbnrnye. eceh.